ВМ-НФ Архівна версія
Нова платформа Шкільного Медіахолдингу "ВМ-НФ" 
http://zps19.at.ua/ (2018-2019 н.р.)

Рейтинг успешности

TOP-5

1 місце - Соляріс
2 місце - Дивосвіт
3 місце - Шкільна планета
4 місце - Ексклюзив
5 місце - Нью-Скіфія

Ведущий проект

Периодическое печатное издание - Журнал "Вестник Мечты". Недавно Вышел № 56! Читать >>>

Категории раздела

Областной конкурс "Живи органично" [27]

З 26 грудня 2016 р


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Тиждень екологічного споживача » Областной конкурс "Живи органично" [ Добавить статью ]

Позакласний захід Тема: „Органічне харчування” (урок-гра)

Бараненко Тетяна Сергіївна
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №103

Фотографії, які зроблені під час уроку. 

Позакласний захід

Тема: „Органічне харчування” (урок-гра).

Мета: познайомити учнів з органічними продуктами харчування,

         популяризація органічного харчування , як частини культури сталого

             споживання та харчування, учнів; познайомити  з безпечними  для

             природи та здоров’я способами  вирощування сільськогосподарської

             продукції; поглибити знання про тваринний та рослинний світ;

             розвити  вміння узагальнювати, логічно мислити; розвити 

             пізнавальний   інтерес у учнів, виховувати дбайливе відношення до

             природи,  здійснювати екологічну освіту, формувати культуру

             спілкування; під час змагань, заохочувати учнів до наукової

              творчості. 

Обладнання:  глобус з наліпками-малюнками «корисних» та «шкідливих»

                             продуктів, комп’ютер, мультимедійний екран.         

Підготовка до уроку-гри:

  • вибрати журі;
  • розбити клас на дві команди;
  • придумати назви команд;
  • попередити учнів про дисципліну під час змагань команд;
  • ознайомити учнів з правилами гри;
  • оформити дошку перед уроком:

1) Тема урока;    2) Девіз урока.

Хід урока-гри:

І. Організаційний етап.

Девіз урока: „Гра – це творчість, гра – це праця”.

  • Проголосити тему уроку

Вчитель

   Захоплення українців швидкою їжею, на щастя, потроху згасає. Адже зараз модно вживати здорову їжу та пити очищену воду. Тому, ми дедалі частіше шукаємо на полицях магазинів органічні продукти харчування.  

   Сьогодні наш урок буде незвичайним, це буде урок-гра, на якому ви дізнаєтесь, що таке органічне харчування, як визначити якість запропонованого асортименту товарів? І чим відрізняються новомодні органічні продукти від звичайних?

Виступ учениці-призерки  міського конкурсу2016 р.  «Екологічний вектор «Довкілля починається з тебе» Бабенко Карини з презентацією своєї роботи «Стоп! Екологічно чисті продукти харчування?»

Презентація - відкрити у форматі PDF >>>>

Ведучий. 

Органічні продукти:

• не містять генетично модифікованих організмів та ГМО складників;

• виготовляються без використання шкідливих технологій  

• вирощуються без використання хімічних добрив та іншої агрохімії, стимуляторів росту та гормонів;

• не вирощуються поблизу промислових центрів;

• відрізняються своїми смаковими властивостями та високою харчовою цінністю

• містять багато клітковини, вітамінів та мікроелементів.

 

  • Нагадати учням правила гри
  • Представити журі

 

ІІ.  Конкурс «Мандрівник» (домашнє завдання)

    Назвати  городні рослини   з «географічними назвами». Учасники повинні перелікувати різноманітні сорти городніх рослин , у назвах яких міститься назва  міста, країни, селища тощо, наприклад:  кавун астраханський, кавун херсонський, помідор Кенігсберг, солодкий перець каліфорнійський, персик київський.

     Капітани команд записують відповіді членів команди, а потім пропонують їх журі.

     За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

ІІІ.   Конкурс «Дбайливий господар».

     Усі організми на світі потрібні один одному. Ви бачите, яка на Землі різноманітність тварин. Але не всі тварини нам подобаються. Деякі з них здаються шкідливими або безкорисними, інші не подобаються за своїм зовнішнім видом, визивають огиду.   Але, виявляється, що для доброго врожаю потрібні як раз ці «огидні» тварини. 

     Прослухайте  байку  про « братів наших менших».

Виступ учнів.

Жук и червяк.

Басня.

 

                             Наевшись досыта картофельной ботвы

                             Однажды колорадский жук на солнце пузо грел.

                             Тут медленно, оставив земляной удел,

                             Червь дождевой к нему решился подползти.

                             Увидев голый куст, а рядом жирного жука,

                             Червь начал говорить издалека:

                            «Трудился я и день и ночь, чтоб клубни вырасти смогли.

                              Ты тоже время не терял: жирел и листья поедал.

                              И вижу я теперь, что ты уничтожал мои труды».

                              Тут жук вспылил: «Тебя я что-то не пойму!

                              Ты клубни ешь иль твои дети?»

                            «Да разве ж только мы одни на свете?

                             -Червяк промолвил. – Для людей стараюсь я.

                              Они нам родственники и друзья.

                              Вдруг колорадский жук,

                              Завидя в отдалении хозяйку с дихлофосом проскрипел:

                            «Их ненавижу я! И жалко мне, что

                              стебель у картошки я не съел!»

                              Жук спрятался, червяк раздавлен был.

                              И умирал он, думая о спасенье урожая.

                              Мораль сей басни такова:

                              Скромна, застенчивая доброта.

                              Как часто мы её, не замечая, губим!

                              А зло, хоть мы его не любим,

                              Лишь потому всегда живёт

                              Что хитростью берёт.

Ведучий

     Не дивлячись на те, що деякі тварини   нам не подобаються, їх ні в якому разі неможна вбивати: ні жаб, ні змій.

     На нашій планеті мешкає велика кількість тварин та кожна з них по-своєму дивовижна,  цікава і потрібна людині. У садах, де постійно дзижчить триммер, грунт раз у раз перекопують, а рослини обробляють отрутохімікатами, ніякі корисні тварини жити не стануть. Але якщо ви залишите в саду «дикі куточки», заведете ставок зі зручним підходом, цілком ймовірно, що це приверне тварин в ваш сад. Для того щоб захистити присадибну ділянку від шкідників не обов’язково використовувати хімічні речовини. Для цього існують певні тварини. Тому, якщо бути уважними, це можна помітити.

     Питання командам:

  1. Мешканка саду, раціон якої складають жуки-шкідники і мурахи

 

За добу жаба в середньому з'їдає до 8 г їжі. Число видів шкідливих комах, що знищуються жабами, в 2-3 рази вище, ніж у комахоїдних птахів, так як вони харчуються комахами з неприємним запахом і захиним забарвленням. Полюють вони вночі, коли птахи сплять, і знищують шкідників, що ведуть нічний спосіб життя.

  1. Риє землю, немов плуг
    Скромний трудівник ... (барсук) (фото2)

Знищуючи комах-шкідників, особливо личинок хруща, борсуки приносять велику користь сільському господарству.

  1. Яка тварина кидає свій хвіст та тікає? (Ящірка) (фото 3)

В меню ящірок входить багато шкідників: саранові, вовчки, різні жуки, гусениці, голі слимаки. Їдять ящірки багато і в цьому плані майже не поступаються корисним птахам саду. Свою здобич шукають не тільки на землі, але також на трав'янистих рослинах і стовбурах дерев. Протягом доби одна ящірка може знищити до 70 шкідників.

  1. Вы узнайте-ка меня –
    Я летаю, но не птица.
    А в селе моя родня
    Корки ест под половицей. (кажан) (фото 4)

Кажани - наші активні помічники, варто зробити все від нас залежне, щоб залучити їх до свого саду Вони ловлять  нічних комах, недоступних для птахів: метеликів совок, молей, і ловлять їх дуже багато.

  1. Ночью топает, как слон.
    Угадай-ка, кто же он? (їжак) (фото5)

        Основний раціон їжака  - близько 250 видів комах, серед яких багато  

        шкідників: слимаків, всіляких жуків і їх личинок (в тому числі

       дротяників), мух, гусениць.

  1. Ця комаха має великі «коштовні» очі (златоглазка) (фото 6)

        Личинка златоглазки є старанним пожирачем попелиць і павутинних

        кліщів.

  1. Яка корівка ще нікому не дала молока? (божа корівка)

         8. Божа корівка - корисна комаха, яка може винищити за день до 150

         попелиць.

 

  1. Если где висят кормушки,

        Прилетают к ним подружки,

        Пообщаются немножко,

        И склюют корм понемножку! (Синиці) 

 

        Великі синиці захищають сади і городи не тільки в літній, а й в зимовий

        період року. Вони м'ясоїдні, тому одним лише зерном обійтися не

         можуть. . Це змушує великих синиць годуватися зимуючими комахами-

        шкідниками, які в надлишку присутні в наших з вами садах

  1. В саду под яблоней в земле,

          С утра до вечера в работе,

          Рыхлит её без рук и ног,

         Полезный сей работник! (дощовий черв’як) (фото 9)

 

       Дощові черв'яки  розпушують ґрунт і збагачують її органікою.

  1.  Маленька як миша, але не гризун (землерийка) (фото 10)

         Список шкідників, яких поїдає землерийка, виглядає досить

         переконливо:слимаки, вовчки, травневий хрущ, жуки-ковалики,

         листоїди,    довгоносики, гусениці п'ядунів і совок. При всьому  цьому

        вона не їсть  дощових черв'яків.

     Питання задають командам по черзі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

ІV. Конкурс «Органічні овочі та фрукти».

Конкурс оцінюється і проводиться як попередній.

  1. Білі зуби маю, та усі ковтаю,

          Довгі коси маю, та не заплітаю (Кукурудза)

  1. Не корень, а в земле. Не хлеб, а на столе. И к пище приправа, и на микробов управа (Цибуля).
  2. Есть красавица одна – и румяна и стройна, хоть в землянке век живёт, а большой от всех почёт (Морква).
  3. Кругла, желта, но не луна. Зелена, да не дубрава, с хвостиком, да не мышь (Репка).
  4. Хлопець Мартин
    Похилився через тин.
    А дівчина Гапка:
    "Яка в тебе гарна шапка!
     Ще й жовта китиця
     Проти сонця світиться.
     Як прилитять горобці,
     Буде тобі, як вівці
      Від сірого вовка"  .
      Що це за  примовка  (Соняшник).

       6. Ноги на полі,
           Середина надворі,
           Голова на столі.(Буряк)

       7. Зелена куля, на  потилиці гуля,
          А  всередині мурашок тьма.(Кавун)

        8. Червоний колір, кисло-солодкий смак,
            Кам`яне серце. Чому то так? (Вишня)

        9. Під дубком скрутилась клубком

            Та ще й з хвостиком. (Диня)

         10. Ця жовтогаряча пані
               В бархатистому жупані.
               І солодка, і пригожа
               На компот й варення гожа.   (Абрикоса)

V. Конкурс «Плутанина».

     Капітанам команд видають набір літер, з яких треба скласти назви їстівних рослин – овочів (по 4 назви овоча кожному капітану).  За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Цьрепе  -  перець

Десир  -  редис

Керьда  -  редька

Убляци  -  цибуля

Жабналак  - баклажан

Ромопді  -  помідор

Пусатка  -  капуста

Коляптора  -  картопля

     В той час, коли капітани з помічниками працюють над цим завданням, команди приймають участь у наступному конкурсі.

VІ. Конкурс «Ерудит».

Командам по черзі задають питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. У середні віки французи отримував серед подарунків на день свого весілля кошик, заповнений цим овочем. Це значило побажання зберегти до старості здоров’я, зору, слуху (Цибуля).
  2. „Батько медицини” Гіпократ восхваляв цей овоч як один з найкорисніших даров природи, а відомий римський лікар ХІ ст. Гален назвав його золотим оранжевим коренем (Морква).
  3. Який овоч у свіжому вигляді має найбільший термін зберігання (Гарбуз).
  4. Цю рослину 6 тисяч років вирощують на Американськом континенті. Його плоди багаті на білки і наближаються до м’яса (Соя).
  5.  Ця рослина має багато назв: „чунью”, „тартюфель”, „бісові яблука” (Картопля).
  6. У гробницях єгипетських фараонів знаходять, виготовлені з дерева або глини, зображення овоча, який був улюбленою приправою до страв давніх імператорів (Цибуля).

VІІ. Конкурс «Овочеві математики».

     Капітанам команд та їх помічникам видають по дві однакові задачі. Хто перший розв’яже правильно задачі, отримає 2 бала.

Задачі.

  1. Для формування і достигання кабачка треба 60 діб. Коли можна буде зняти перші плоди, якщо посадити насіння кабачка у грунт 1 червня? (30 липня).
  2. Європейці дізналися смаку картоплі 400 років потому. У Росії картопля була завезена  Петром І у 1700 р. Скільки років росіяни знайомі з цією рослиною? (310 р).

В цей час, команди приймають участь в наступному конкурсі.

VІІІ. Конкурс «Пекельна кухня».

     Учасники команд по черзі називають страви з картоплі, капусти. Та команда, яка назве більше страв, отримує 1 бал.

ІХ. Конкурс „Чорна кастрюля”.

     Назвати овоч, що лежить в чорній кастрюлі.

  1. Довгий час його висаджували у ботанічних садах і на аптекарських городах. Придворні дами прикрашали свої зачіски його квітами. І лише через 200 років він з’явився на селянських ланах і городах (Картопля).
  2. Цей овоч – талісман, який носили на грудях середньовічні лицарі. Вони вірили, що цей овоч здатен зберегти воїна від стріли і удара міча (Цибуля).

Х. Конкурс капітанів.

     Капітани команд задають один одному по три питання. Питання можуть бути у формі цікавих задач, фокусів.

     За гарні відповіді команда отримує по 6 балів.

ХІ. Підсумки гри.

Кожна команда «збирає» з глобуса органічно чисті продукти харчування відповідно до кількості зароблених балів у продовж гри.                     

Категория: Областной конкурс "Живи органично" | Добавил: mech (18.09.2016) | Автор: Бараненко Тетяна Сергіївна
Просмотров: 331 | Теги: ЗОШ №103, Бараненко Т.С., Живи органічно - 2016, обласний конкурс, Огляд уроків | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar

Форма входа

landmarks

Проверить текст на соответствие информационному стилю - очистить от словесного мусора >>>

Перевірити текст - знайти можливі помилки >>>

Эссе и рецензии "По ту сторону экрана - 2018"

Выпуски газет

Січень 2018: Кристалл, Луч солнца, Феникс, Нью-Скифия, 220V - next, Искорка, Эксклюзив, Шкільна планета, Максимум адреналина, Орео, Солярис,

Спец-випуски - "Mediaschool - 2018" Промінь сонця, Іскорка, Дивосвіт,

Лютий 2018: Дивосвіт, Кристалл,

Березень 2018: 21 век, Нью-Сити, Луч солнца, Кристалл, 220V-next, Эксклюзив, Максимум адреналина, Искорка, Шкільна планета, Орео,

Квітень 2018: Нью-Скифия - эко-выпуск, Луч солнца, Кристалл, Дивосвіт, 220V-next, Искорка, Феникс, Максимум адреналина, Эксклюзив, Солярис

Поиск по сайту

Друзья сайта

  • Новости ПШП

    Наш опрос

    Зависим ли человек от медиа
    Всього відповідей: 41