Результати Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків з історії України, всесвітньої історії, курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство» з елементами медіаосвіти і медіаграмотності
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України спільно з Академією української преси оголошує результати Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків з історії України, всесвітньої історії, курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство» з елементами медіаосвіти і медіаграмотності. Конкурс відбувся за підтримки програми "Матра" Міністерства закордонних справ Нідерландів
Пропонуємо ознайомитися із матеріалами дослідження Катерини Соколової, яке було проведене за підтримки Центру інформації про права людини. Основний меседж дослідження - дискримінація переселенців та проекція думки батьків на дітей.
"Для того, щоб подолати дискримінацію серед дітей і через дітей, потрібно подолати основні причини. Діяти в таких випадках потрібно не він джерела, а від носія. Оскільки у цьому випадку джерелом інформації є дорослі, а з дорослими працювати складніше, оскільки їхня точка зору сформована, залишаються носії інформації – діти, точка зору яких може бути скорегована"
Урок-переможець "Пропаганда войовничого антисемітизму як напрямок ідеологічної політики гітлерівського режиму"
Ось і закінчився конкурс на кращий план-конспект уроків з історії України, всесвітньої історії, курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство» з елементами медіаосвіти і медіаграмотності. Неочікувано багато уроків ми отримали - 265. Тому конкурсному журі довелося більше часу присвятити оцінюванню кожної надісланої роботи. Час познайомитися з переможцями. Презентуємо урок-переможець конкурсу "Пропаганда войовничого антисемітизму як напрямок ідеологічної політики гітлерівського режиму" Світлани Губіної, старшого викладача кафедри соціально-гуманітарної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».
До студентів Маріупольського державного університету в рамках семінару "Світові стандарти журналістики" (3-4 грудня) сьогодні завітав Микола Токарський, головний редактор газети "Приазовський робітник". Разом з нашими тренерами, Валерієм Івановим та Володимиром Мостовим, він ділився досвідом роботи в сфері журналістики.
Модель уроку «Хрущевская оттепель. Украина в условиях десталинизации (1956-1964)»
Модель уроку «Хрущевская оттепель. Украина в условиях десталинизации (1956-1964)» ("Історія України", 11 клас) Наталії Понежі, заступника директора з навчально-виховної роботи, вчителя історії Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 2, Дніпропетровської обл.
Безкоштовний онлайн-курс Гарвардського університету "Основи програмування" українською мовою
Prometheus, український проект відкритих онлайн-курсів, відкрив реєстрацію на безкоштовний онлайн-курс Гарвардського університету CS50 «Основи програмування», перекладений на українську мову.
Одночасно з онлайн-курсом будуть відкриті безкоштовні групи офлайн-підготовки в провідних університетах десяти міст України: Києві, Львові, Харкові, Одесі, Дніпропетровську, Запоріжжі, Маріуполі, Миколаєві, Кривому Розі та Вінниці. Протягом року Prometheus планує залучити до вивчення програмування 50 000 слухачів з усіх куточків України.
Відбулася презентація нових видань Бібліотеки масової комунікації та медіаграмотності АУП
9 грудня 2015 року відбулася презентація нових видань Бібліотеки масової комунікації та медіаграмотності АУП – посібника «Абетка медіа» Норберта Больца та аналітичного звіту "Український медіаландшафт - 2015". Захід відбувся у приміщенні Посольства Федеративної Республіки Німеччина в Україні.
Особлива подяка Посольству Федеративної Республіки Німеччина в Україні та Представництву Фонду Конрада Аденауера в Україні за можливість публікації цх видань
Модель уроку «Політична діяльність та участь громадян в управлінні суспільством. Вибори як інструмент демократії.
Види та функції засобів масової інформації.
ЗМІ як засіб формування громадської думки»
Знайомимося з роботою останнього лауреата Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків з історії України, всесвітньої історії, курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство» з елементами медіаосвіти і медіаграмотності Наталії Шаповалової, викладача соціально-економічних дисциплін Бериславського педагогічного коледжу імені В. Ф. Беньковського (Херсонська область). Розроблена Наталією модель уроку «Політична діяльність та участь громадян в управлінні суспільством. Вибори як інструмент демократії. Види та функції засобів масової інформації. ЗМІ як засіб формування громадської думки» рекомендована до використання у роботі із 11-класниками загальноосвітніх шкіл на уроках курсу "Людина і світ".
Посібник з Верифікації - інноваційний ресурс для журналістів та організацій, які надають допомогу, що містить покрокові інструкції щодо того, як під час надзвичайних ситуацій працювати з контентом, отриманим від читачів. Посібник надає кращі практичні поради щодо того, яким чином перевіряти та використовувати інформацію, отриману від широкого кола людей, а також дієві рекомендації щодо організації підготовки ньюзрумів до роботи під час лиха. Незважаючи на те, що посібник призначений для журналістів та фахівців з надання допомоги, він може бути використаний будь-ким. Його поради і покрокові інструкції є цінними незалежно від того, ким ви є - журналістом-новинарем, громадським репортером, надавачем допомоги, волонтером, студентом школи журналістики, спеціалістом з кризових комунікацій чи науковцем, який досліджує соціальні медіа.
Посібник розроблено і підготовлено Європейським Центром Журналістики, який базується у Голандії, в рамках ініціативи Журналістики надзвичайних ситуацій.
«Стандарти журналістики в умовах військово-політичного конфлікту»
(Харків 10-11 грудня 2015 року)
В умовах сьогодення журналістам надважливо знати про таке явище як "мова ворожнечі", про завдання медіа на війні, про право на приватність бійців та мирного населення, поранених та загиблих. У Харкові місцеві журналісти два дні поспіль працювали з тренерами Валерієм Івановим, Володимиром Мостовим та Сергієм Томіленком у рамках семінару «Стандарти журналістики в умовах військового конфлікту», вивчаючи ці та інші питання.
«Український медіаландшафт-2015» – це аналітичний звіт, який фіксує тенденції розвитку медіа у 2015 році. Він містить огляд структур, ринку та тенденцій розвитку медіа, правового поля, в якому вони існують. У підготовці звіту взяли участь українські медіаексперти, зокрема Олесь Гоян, Діана Дуцик, Отар Довженко, Віталій Мороз, Олег Хоменок.
Ідея цього проекту народилася під час засідань підгрупи «Незалежні медіа» (Робоча група з демократії, прав людини, ефективного державного управління та стабільності) Форуму громадянського суспільства Східного партнерства у жовтні-листопаді 2010 року в Брюсселі та Берліні. Медіаексперти з шістьох країн Східного партнерства вирішили, що один з пріоритетів роботи – це підготовка аналітичних звітів – медіаландшафтів кожної країни. Проаналізувавши медіаситуацію в кожній країні, можна визначити спільні проблемні поля, над розв’язанням яких і потрібно працювати разом, поєднуючи в єдиній синергії зусилля, знання та досвід, а також залучаючи авторитет міжнародних інституцій для лобіювання певних рішень. Особлива подяка Представництву Фонду Конрада Аденауера в Україні за сприяння у виданні цього аналітичного звіту