30 березня, у середу, в Запорізькому НВК №19 відбулася педагогічна рада: «Використання елементів інтерактивних та інформаційних технологій у викладанні предметів через реалізацію Державного стандарту»
Зі звітом про участь ЗНВК № 19 у Всеукраїнському експерименті з упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес у 2011-2015 рр. виступив керівник МП "ВМ-НФ", педагог-організатор школи-комплексу, Єлькін А.В. Він розповів про досягнення колективу навчального закладу у реалізації програми дій з апробації іноваційної системи масової медіаосвіти.
«Створення медіа освітнього простору з метою формування медіаграмотності усіх учасників НВП як інноваційна діяльність ЗНВК № 19». Таку назву мала доповідь координатора медіаосвітнього процесу по філії №3, заступника директора з НВР, Старової І.В. Ірина Вікторівна зосередила увагу педагогів на важливості формування медіаграмотності нового покоління. Вона закликала педагогів школи до самоосвіти у напрямку оволодіння технологіями розвитку критичного мислення при роботі з медіа.
З цікавою доповідю про інтеграцію медіаосвіти у навчальні предмети (формування медіа грамотності на уроках) виступила медіапедагог-лідер навчального закладу, неодноразова переможниця рейтингу "ВМ-НФ" ТОП-10 найефективніших медіапедагогів ЗНВК №19, Мандзій Н.Ф. За словами Надії Федорівни, головним фактором успіху у медіапедагогічній діяльності є самомотивація педагогічного працівника, його бажання допомогти вихованцям бути грамотними користувачами мас-медійних ресурсів.
Власним досвідом з формування критичного мислення через роботу з медіаджерелами поделилась медіапедагог та головний редактор газет "Скріпка" та "Мрійники" Єрмоліна О.В.. доповідь Олени Вікторівни супроводжувалась змістовною мультимедійною презентацією.
Доповідачі нинішньої педради є учасниками IV Міжнародної конференції з практичної медіаграмотності, яка завдяки Академії української преси нещодавно відбулася у місті Києві. Тому у своїх виступах вони багато уваги приділили сучасним тенденціям в контексті національного медіаосвітнього процесу.
ПРОЕКТ
рішення педагогічної ради ЗНВК №19
«Використання елементів інтерактивних та інформаційних технологій у викладанні предметів через реалізацію Державного стандарту» від 30 березня 2015 року.
Вислухавши та обговоривши доповіді педагога-організатора ЗНВК № 19 і керівника медіа освітнього проекту ВМ-НФ, головного редактора журналу «Вісник Мрії» А.В. Єлькіна, заступника директора з НВР координатора МП «ВМ-НФ» по філії № 3 ЗНВК № 19 І.В.Старової, керівника медіа-освітнього підрозділу «5 елемент» Н.Ф.Мандзій, керівника медіа-освітнього підрозділу «Скріпка» О.В. Єрмоліної:
вважаючи, що у 2017-2020 роках пріоритетними будуть:
• науково-методичне та організаційне забезпечення процесу масового впровадження медіаосвіти в дошкільних закладах, ЗНЗ та ПТНЗ на основі аналізу практичних проблем, обміну досвідом, здійснення відповідного психолого-педагогічного супроводу;
• уведення медіаосвітньої складової у навчальні програми вищої школи з гуманітарної підготовки фахівців усіх профілів;
• розвиток матеріально-технічної бази всіх ланок медіаосвіти, оснащення медіапедагогів передовими інформаційно-комунікаційними технологіями;
• активізація співпраці освітян з медіавиробниками для подальшого розширення практики медіаосвіти;
• розроблення прикладних науково-дослідних тем з питань підвищення ефективності медіаосвіти для забезпечення наукового супроводу її впровадження
спираючись на регулюючу правову та на науково-методичну базу, а саме:
- на Постанову Президії Національної академії педагогічних наук України від 20 травня 2010 року про схвалення «Концепція впровадження медіа-освіти в Украйні», щодо організації всеукраїнського експерименту з упровадження медіа-освіти в загальноосвітніх закладах;
- на Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 886 "Про проведення Всеукраїнського експерименту з упровадження медіа-освіти в НВП ЗНЗ України”, та згідно цього наказу на статус ЗНВК №19 як базової школи Всеукраїнського експерименту;
- на науково-методичне та організаційне забезпечення процесу масового впровадження медіа-освіти в дошкільних закладах, ЗНЗ та ПТНЗ на основі аналізу практичних проблем, обміну досвідом, здійснення відповідного психолого-педагогічного супроводу, що відображено у Концепції;
- на Інноваційний досвід з медіа-освіти Запорізького навчально-виховного комплексу № 19 «СТВОРЕННЯ ШКІЛЬНОГО МЕДІА-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ "ВІСНИК МРІЇ – НОВИЙ ФОРМАТ" ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ» (автори – Г.О.Тандура, А.В. Єлькін);
- на Результати побудови медіаосвітньої системи в рамках інноваційного проекту «Вісник Мрії – новий формат» ЗНВК № 19
Педагогічна рада ухвалила:
1. Вважати медіаосвітній напрямок в навчально-виховному процесі школи одним з пріоритетних та таким, що вимагає подальшого впровадження та роботи зі створення медіапростору в усіх підрозділах ЗНВК № 19.
адміністрація постійно
2. Активізувати методичну роботу з педагогами ЗНВК № 19 через впровадження наступних елементів:
• у 2017-2018 н.р. внести тему інтеграції медіаосвіти у навчально-виховний процес до річного плану роботи школи;
адміністрація травень
• розробити та запропонувати орієнтовну програму із самоосвіти щодо підвищення медіа-педагогічної компетенції вчителя на 2016-2017 н.р.
Єлькін А.В.,
керівник проекту «Вісник Мрії – новий формат»
• внести питання впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес до планів роботи МО вчителів з предметів та МО класних керівників;
керівники МО постійно
• запровадити «10 хвилин на медіаосвіту» на щотижневих оперативних засіданнях педагогічного колективу;
адміністрація постійно
• внести до планів з самоосвіти питання щодо ознайомлення із теоріями та методами медіаосвітнього процесу;
педагоги постійно
• щорічно проводити методичний тиждень відкритих уроків з інтеграції елементів медіаосвіти у навчальні предмети;
адміністрація
2 тиждень квітня щороку
• створити скарбничку розробок вчителів на сайті школи;
заступники директора Сергеєва Г.В.,
Старова І.В. постійно
• враховувати досягнення педагогів у медіаосвітньому процесі при підведенні підсумків чергової або позачергової атестації педагогічних працівників.
адміністрація постійно
• у 2017-2018 н.р. видати збірку авторських уроків із впровадження медіаосвіти на уроках суспільствознавчих та філологічних дисциплін;
творча група
• створити бібліотеку в друкованому та електронному форматі з питань медіаосвіти
бібліотекарі травень 2016р.
3. Впроваджувати елементи медіаосвіти при викладанні навчальних дисциплін, насамперед суспільствознавчого та філологічного циклів предметів.
вчителі з предметів постійно
4. Залучити до впровадження медаосвіти початкову ланку та дошкільні відділення школи-комплексу.
адміністрація у 2017-2018 н.р.
5. Продовжити співпрацю з АУП, налагодити зв’язки з іншими закладами та установами з метою обміну досвідом.
адміністрація постійно
6. Продовжити роботу над формуванням медіа грамотності вихованців та учнів школи у контексті Програми заходів Всеукраїнського експерименту з впровадження медіа – освіти у навчально-виховний процес та в рамках шкільного проекту «Вісник Мрії – новий формат»
вчителі школи протягом року
7. Удосконалити стимуляційну систему дитячих мотивацій загальношкільного проекту «Вісник Мрії – новий формат» у частині підведення підсумків змагань. Враховувати досягнення медіа освітніх підрозділів за номінаціями (новини, статті, відео, радіо, ТБ, Інтернет - комунікації, он-лайн майстер-класи, тощо).
Єлькін А.В.,
керівник проекту «Вісник Мрії – новий формат»
8. Розробити програму дослідження стану обізнаності учнів з питань орієнтування у медіапросторі, провести вивчення стану негативного впливу медіа на учнів ЗНВК № 19.
соціально-психологічна служба травень 2016р.
9. Розробити власні пропозиції щодо активізації процесів розвитку творчих здібностей учнів у медіа-просторі у позаурочній діяльності
заступник директора з виховної роботи
Болкова З.В., керівник МО по філіям Єрмоліна О.В.





 |