Академія Української Преси видала ряд підручників та книг з медіа питань, які мають допомогти українським журналістам розібратися в медіа-праві, здобути журналістські навички та техніки в написанні та представленні новин загальноприйнятих серед західних журналістів, та підвищити загальний професійний рівень журналістів.
Журналісти та журналістські організації, а також інститути журналістики можуть отримати підручники в Академії Української Преси.
Журналістика: Посібник / Пер. з нім. В. Климченко; наук. ред. В. Іванов. – К.: Академія української преси, Центр вільної преси, 2013. – 343 с.
Посібник Штефана Рус-Моля «Журналістика» – це спроба інтегрувати під однією обкладинкою максимум з того, що має знати та вміти сучасний журналіст. Він дає практичні знання про журналістику як ремесло, водночас розширюючи горизонти пізнання та окремо зупиняючись на загальих проблемах комунікації та публіцистиці. Ця книжка витримала багато видань в різних країнах світу. Призначена для студентів, які вивчають журналістику та комунікацію, та практичних журналістів.
Практична медіаосвіта: авторські уроки Збірка (447 стор.)
Збірка авторських уроків з основ медіаосвіти та медіаграмотності розроблена для проведення інтегрованих та самостійних уроків з медіаграмотності у середніх загальноосвітніх закладах України. Автори збірки – українські медіапедагоги–практики, науковці – об’єднали найактуальніші практичні розробки в галузі підготовки школярів з цього напряму. Призначений для вчителів та студентів педагогічних спеціальностей.
Медіаосвіта та медіаграмотність Видання друге стереотипне (352 стор.)
Підручник «Медіаосвіта та медіаграмотність» розроблено для забезпечення відповідного курсу у вищих навчальних педагогічних закладах України. Автори підручника, провідні українські та зарубіжні науковці, об’єднали найактуальніші світові розробки в галузі підготовки студентів до викладання предметів з медіаосвіти, медіаграмотності, медіакультури. Призначений для студентів педагогічних спеціальностей.
Ідея цього проекту народилась під час засідань підгрупи «Незалежні медіа» (Робоча група з демократії, прав людини, ефективного державного управління та стабільності) Форуму громадянського суспільства Східного партнерства у жовтні та листопаді 2010 р. в Брюсcелі та Берліні. Медіа-експерти з шістьох країн Східного партнерства вирішили, що головний пріоритет роботи - це створення Дорожньої карти з медіа для країн – учасниць Східного Партнерства. А першим кроком у цьому мала стати підготовка аналітичних звітів – медіа-ландшафтів кожної країни. Проаналізувавши медіа-ситуацію в кожній країні, можна визначити спільні проблемні поля, над вирішенням яких і потрібно працювати спільно, поєднуючи в єдиній синергії зусилля, знання та досвід, а також залучаючи авторитет міжнародних інституцій для лобіювання певних рішень. Пропоноване нижче дослідження фіксує тенденції розвитку українських медіа і має стати основою для визначення пріоритетів та дій в медіа просторі Східного Партнерства. Надалі, медійні організації передбачають виопрацювати єдину методологію та стандарти дослідження для всіх 6 країн.
Массовая коммуникация: Монография/ В.Ф. Иванов. — Киев: Академия Украинской Прессы, Центр Свободной Прессы, 2013. — 902 с.
«Массовая коммуникация» посвящена рассмотрению различных подходов к информационным и коммуникационным явлениям. В частности, исследованы понятия информации, коммуникации, массовой коммуникации, их структура и свойства. Много внимания уделено составляющим массовокоммуникационного процесса, теориям и моделям массовой коммуникации. Исследована проблематика информационного общества и глобализации, теория и практика их развития.
Предназначена для студентов, аспирантов, преподавателей и научных работников, в сферу интересов которых входят вопросы массовой коммуникации.
Нова мережа: Ознаки, практики і наслідки веб 2.0: Посібник для вузів / Пер. з нім. В. Климченко; за заг. ред. В. Іванова. – Київ: Центр Вільної Преси, 2013. – 284 с.
Користувачам інтернету Web 2.0 допомагає подолати бар’єр при самостійному виході в мережу, оприлюдненні в ній власних інтересів і переживань, підтриманні дружби і контактів або обміні інформацією та знаннями з іншими. Наслідки для традиційних медіа та для політичних, економічних чи цивільно-суспільних організацій проступають лише поступово, так само як і вплив на соціальні стосунки або наше розуміння приватної сфери.
Ян Шмідт досліджує ці зміни з комунікаційно-соціологічної перспективи. Він аналізує концепцію, значимість та переважаючі практики Web 2.0 і показує, в чому полягає дійсно нове у «новій мережі».
Інститут дослідження медіа ім. Ганса Бредо Гамбурзького університтету
Пособие «Экономическая журналистика» имеет целью дать знания о том, как описывать сложные экономические проблемы в современных медиа. Оно является итогом серии семинаров, проводимых Академией украинской прессы в партнерстве с Фондом Фридриха Науманна За свободу.
Предназначено для студентов и практикующих журналистов.
Підручник «Медіаосвіта та медіаграмотність» розроблено для забезпечення відповідного курсу у вищих навчальних педагогічних закладах України. Автори підручника, провідні українські та зарубіжні науковці, об’єднали найактуальніші світові розробки в галузі підготовки студентів до викладання предметів з медіаосвіти, медіаграмотності, медіакультури. Призначений для студентів педагогічних спеціальностей.
Зігфрид Вайшенберг Ганс Й. Кляйнштойбер Бернгард Пьорксен
Журналістика та медіа: Довідник Переклад з німецької (530 стор.)
Книга «Журналістика та медіа. Довідник» є фактично енциклопедією масової комунікації. Вона дає в концентрованому вигляді уявлення про погляди провідних німецьких вчених у галузі комунікативістики. Тут зібрані статті, що стосуються найрізноманітніших аспектів масовокомунікаційних відносин, глибоко розроблені питання теорії та практики діяльності мас-медіа. Більш ніж 100 статей цього довідника інформують про центральні поняття медіасуспільства. У них наведено визначення понять, розглянуто стан досліджень, подано списки рекомендованої літератури, а також запропоновано коментарі поточних подій у медіасфері. Укладачі та автори цього довідника — провідні фахівці в галузі теорії комунікації, медіазнавства й журналістики — особливу увагу приділили змістовій точності, мовній прозорості, практичній наочності та міждисциплінарності з урахуванням міжнародної перспективи.
Новинна журналістика: Навчальний посібник. Стандарти якості журналістської практики Переклад з німецької (265 стор.)
Новинна журналістика - є наступницею книжки "Пишемо новини”, що вийшла друком у 1988 році і після того багато разів передавалася, ставши таким чином одним з найуспішніших підручників із журналістики. До переліку тем нового видання увійшли, серед іншого, і "гібридні” жанри, які формуються під впливом жорсткої конкуренції на медіа-ринку та в Інтернеті. У цьому виданні правила новинної журналістики не тільки подано в систематизованому вигляді, але й пояснено на основі близько трьохсот прикладів. Крім того, в ньому сформульовані стандарти якості практичної журналістики. Книга є ґрунтовним вступом у журналістику. Автор - Зігфрид Вайшенберг очолює Інститут журналістики та комунікації Гамбурзького університету. Книга "Новинна журналістика” вдруге виходить друком в Україні.
Читачам пропонується посібник "Репортаж” видатного німецькогодослідника журналістики Міхаеля Халера. Ця книга стане в нагодівсім, хто хоче навчитися або поліпшити навички практичної жур-налістики”
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти і Академія Української Преси висловлюють подяку організаціям, представники яких взяли участь в обговоренні програми за висловлені зауваження та доповнення, а саме: Асоціації видавців періодичної преси, ГО «Телекритика», Інтерньюз Нетворк в Україні – Проекту У-медіа, Інтерньюз-України, Офісу Координатора ОБСЄ в Україні, Національній Спілці Кінематографістів України, Міжнародному фонду «Відродження», USAID, Фундації «Суспільність».
Ідея цього проекту народилась під час засідань підгрупи «Незалежні медіа» (Робоча група з демократії, прав людини, ефективного державного управління та стабільності) Форуму громадянського суспільства Східного партнерства у жовтні та листопаді 2010 р. в Брюсcелі та Берліні. Медіа-експерти з шістьох країн Східного партнерства вирішили, що головний пріоритет роботи - це створення Дорожньої карти з медіа для країн – учасниць Східного Партнерства. А першим кроком у цьому мала стати підготовка аналітичних звітів – медіа-ландшафтів кожної країни. Проаналізувавши медіа-ситуацію в кожній країні, можна визначити спільні проблемні поля, над вирішенням яких і потрібно працювати спільно, поєднуючи в єдиній синергії зусилля, знання та досвід, а також залучаючи авторитет міжнародних інституцій для лобіювання певних рішень. Пропоноване нижче дослідження фіксує тенденції розвитку українських медіа і має стати основою для визначення пріоритетів та дій в медіа просторі Східного Партнерства. Надалі, медійні організації передбачають виопрацювати єдину методологію та стандарти дослідження для всіх 6 країн.
Валерій Іванов, Оксана Волошенюк, Леся Кульчинська
МЕДІАОСВІТА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ: КОРОТКИЙ ОГЛЯД
В брошурі міститься представлення основних поглядів на терміни «медіаосвіта» та «медіаграмотність», а також аналіз основних моделей медіаосвіти та медіаграмотності та їх втілення у світі. Призначена для студентів, аспірантів, викладачів, всіх, хто цікавиться заявленою проблематикою.
Манфред Май Медіа-політика в інформаційному суспільстві
"Медіа-політика в інформаційному суспільстві" - перший переклад українською доробка німецького науковця та управлінця М. Мая, позаштатного професора Інституту політології в Ессені.
Підхід до медіа-політики як сукупності різних заходів з формування суспільних процесів комунікації є відносно новим напрямком. І автор міждисциплінарного дослідження використовує подібний метод чяк пробний камінь для перевірки теорій політичного управління та керованості політики.
Валерій Іванов Основні теорії масової комунікації і журналістики
Навчальний посібник «Основні теорії масової комунікації і журналістики» присвячений дослідженню основних теоретичних підходів до вивчення та пояснення процесу масової комунікації. Також багато уваги приділено основним моделям масової комунікації.
Призначена для студентів та аспірантів з спеціальностей напряму «Журналістика та інформація».
Німецький філософ, соціолог та юрист Ніклас Луман (1927–1998) вважається одним з найвпливовіших дослідників мас-медіа нашої доби. Він був тим мислителем, який чи не найсильніше вплинув на сучасне розуміння взаємозв’язку суспільства, політики, культури та медіа.
Книга «Реальність мас-медіа» вперше вийшла 1996 року в Німечині і стала бестселером, витримавши кілька перевидань. Ця праця є фундаментальним твором і розглядає мас-медіа та медіа-суспільство з досить несподіваної точки зору: розробленого самим Н. Луманом системного підходу. Найбільш відома цитата з цієї книги, яка розкриває сутність медіа-суспільства, звучить так: «Те, що ми знаємо про наше суспільство, і навіть про світ, в якому ми живемо, ми знаємо з мас-медіа».
- історію преси, радіо, телебачення і кіно; - правові та економічні структури медіа-системи; - журналістику як професію; - теорії та методи дослідження комунікації; - вплив мас-медіа.
Міхаель Халер Пошук і збір інформації
Пошук і збір інформації ще ніколи не були такими важливими як в епоху Інтернету. Усе знання цього світу здається доступним. Але що є справді новим, що достовірним? Ключ до вирішення проблеми називається «методичний пошук і збір інформації». Доступно, систематично і з використанням численних прикладів Міхаель Халер розповідає про основи пошуку і збору інформації, описує допоміжні засоби, дає поради щодо отримання та оцінки інформації.
Вальтер фон Ла Рош Вступ до практичної журналістики
Книга дає випробувані часом та підтверджені досвідом відповіді на масу запитань пов'язаних з професійною діяльністю журналістів. А ще вона пропонує довідкову інформацію про сучасні методи журналістської роботи та можливості здобуття журналістської освіти.