МЕДІАОСВІТНІЙ ПРОЕКТ "ВІСНИК МРІЇ - НОВИЙ ФОРМАТ" ЗНВК №19   ВМ-НФ Архівна версія >>>
      
      
    
    
    
    
    
    
    
    
        

Рейтинг успешности

TOP-5

1 місце - Соляріс
2 місце - Дивосвіт
3 місце - Шкільна планета
4 місце - Ексклюзив
5 місце - Нью-Скіфія

Ведущий проект

Периодическое печатное издание - Журнал "Вестник Мечты". Недавно Вышел № 56! Читать >>>

Категории раздела

Экспертный совет [123]
Феникс [0]
Новый город [1]
Адреналин [1]
Кристалл [1]
МАXIMUM [0]
Улыбка [1]
Солярис [6]
ДИВОСВІТ [16]
Скрепка [0]
Олімпія [6]
Энергетика [1]
КОМЕТА [4]
Лидер [20]
Эдельвейс [9]
Пятый элемент [20]
Мечтатели Next [0]
Вестник отважных [54]
Элементарно [5]
Радуга [3]
Луч солнца [9]
Город классный [0]
220 V [12]
Искорка [0]
Юный репортер [0]
Северное сияние [5]
Колорит [2]
Импульс [0]
Нью Скифия [10]
Школьня планета [5]
Психологи [4]
Воспитательный центр [35]
АRTemych [4]

З 26 грудня 2016 р


Онлайн всього: 3
Гостей: 2
Користувачів: 1
Lilia

Каталог статей

Главная » Статьи » Медиатексты "ВМ-НФ" » Экспертный совет [ Добавить статью ]

Пропозиції щодо питань екоосвіти у школах України

Програма шкільного курсу екології повинна розкривати залежність людства від навколишнього середовища, виробляти у кожної людини відповідальність за стан навколишнього середовища, формувати адекватне оцінювання результатів впливу людської діяльності на природу. 

Для цього потрібно передбачити ознайомлення з екологічними процесами на практиці. Курс екології треба зробити практико-орієнтовним. 40% часу -теорія, 60% - практичні дії.  Уроки бажано проводити в природі, на пришкільній ділянці.

Зразковим прикладом може бути досвід Bishop O'Dowd High School з Каліфорнії.  

https://www.proza.ru/2009/07/27/827 

Центр природи або центр сталого розвитку: 
https://goo.gl/ZxQBdt 

Пропонуємо також системне ознайомлення з теорією та практикою планування та виконання екологічних проектів – основи проектного менеджменту.
Формуванню екологічних знань та умінь школярів можуть сприяти центри польових досліджень. Прикладами таких проектів можуть бути: «Бережіть річки», «Екологія міста», «Кислотні дощі», «Озон» і ін. Важливо, щоб формування компетенцій відбувалося у форматі проектної діяльності. 

Учні протягом тривалого часу повинні стежити, наприклад: за дощами і з урахуванням напрямку вітру, наносити дані на координаційну сітку. 
У сільській місцевості вони можуть досліджувати вміст озону в приземному шарі, спостерігаючи за ростом і розвитком чутливим до озону рослин (наприклад, різні сорти тютюну) і проводячи біометричні спостереження. 

Важливо передбачити залучення професійних громадських організацій, які допоможуть у навчанні. Численні проекти за участю громадськості повинні охоплювати широку програму:
Дослідження рівня шуму на вулицях і в квартирах, збір сміття та побутових відходів, озеленення населених пунктів, переробка відходів; збереження енергії. Шкільна програма повинна містити вимоги щодо виконання таких проектів підчас уроків. 

Програми шкільного курсу екології повинні враховувати підходи особистісно-орієнтованої  екологічної освіти. Основа особистісного аспекту екологічної освіти - діяльність людини, яка прагне усвідомити і зробити екологічно доцільним свій вплив на природу в різних видах побутової та господарської діяльності.

Для досягнення цих цілей учні повинні засвоїти розумний алгоритм діяльності: роздуми і обдумування - планування дій - попереднє рецензування - доцільна діяльність - аналіз результатів - критична оцінка своїх дій.

Критеріями оцінювання проектної діяльності можуть бути, наприклад, наступні положення:

1. Наш вплив на природу, відходи домашнього господарства, збір відходів, розгляд можливих виробничих циклів їх переробки і утилізації, можливість здійснення можливого рециклинга. 
2. Кислотні дощі; як проводити вимірювання: виміряти рН молока, соку лимона, розчину оцту, розчину соди, провести двотижневі спостереження за рН дощової води, виконуючи запропоновані правила.
3. Сонечка і джмелі як біоіндикатори навколишнього середовища: класифікаційні морфологічні ознаки сонечок і джмелів, опис їх життєвих циклів; вирощування квітів і спостереження за відвідуванням комахами рослин, які їх залучають.
4. Спостереження за птахами: опис видів птахів, в тому числі зникаючих; де і в яких умовах їх бачать люди? З'ясування причин зникнення.
5. Озон: спостереження вегетативного циклу двох видів тютюну або редису, один з яких чутливий до підвищеної концентрації озону, інший - стійкий; фіксація ознак пошкодження підвищених концентрацій озону.
6. Екологія міста. Школярам можна видавати комп'ютеризовані звітні листи, в які треба занести  різні спостереження і вимірювання, наприклад: де Ви живете (у місті чи сільській місцевості)? Чи є біля вас покинута земля? Які тротуари, дерева? Яка рослинність на Вашій вулиці? Як облаштовані місця для збору відходів? Чи відповідають вони санітарним нормам? Чи шумно біля Вашого будинку? Та ін.

Виконання програми шкільного курсу екології повинно стати основою процесу самоосвіти (безперервної екологічної освіти), в ході якого у людини виробляється певний стиль поведінки, що сприяє формуванню екологічного мислення та засвоєння екологічної культури: що я можу зробити, щоб зменшити вплив екологічно несприятливих факторів? Хто може мені допомогти? Як і коли я можу оцінити результати своїх дій? Які можуть бути результати моїх дій, якщо їх зробити в масштабах держави, планети?

Пришкільні ділянки повинні стати місцем проведення уроків екології, своєрідними екологічними лабораторіями для школярів. Потрібно заборонити проведення уроків екології в шкільних кабінетах (крім зимового часу). 

Діти, батьки та вчителі повинні об’єднуватися для спільної діяльності в системі екологічної освіти і створювати природні ділянки - лабораторії на території школи або поблизу неї. На цих ділянках потрібно передбачити створення модельних екосистем: природний квітковий луг, ставок з необхідним набором безхребетних і хребетних мешканців, болото та ін., які стануть об'єктом вивчення відповідних розділів програми. Створення навчальних екосистем може сприяти виконанню практичних робіт та робіт МАН, які акцентують свою увагу на умовах сталого існування екосистеми, охорони та вивчення видового складу її постійних мешканців.

Пропонуємо звернути увагу на досвід з вивчення екосистеми затоки Сан-Франциско https://www.proza.ru/2009/08/06/1132  Саме громадські організації в США створюють необхідні для ефективного навчання умови. В Україні така співпраця освітніх закладів та неурядового сектору не врегульована. В програмі шкільного курсу екології або в регіональних програмах курсу Екологія рідного краю потрібно передбачити реалізацію таких зав’язків. Педагоги повинні забезпечити ознайомлення з досвідом екологічних громадських організацій та надати можливість НУО, які спеціалізуються на екологічній освіті та просвіті та зарекомендували себе, працювати з учнями в рамках курсу Екології. 

Держава повинна підтримувати такі громадські екологічні організації, сприяти створенню та розвитку освітніх центрів, на базі яких учні шкіл зможуть проходити відповідне навчання. 
Для екологічної освіти не достатньо орієнтуватися на компетентнісні досягнення. Метою шкільної екологічної освіти повинні бути цінності. Компетенції передбачають наявність ціннісних досягнень (як компонент), але важливо саме цінності поставити на перше місце. Тільки тоді, на нашу думку, формування та удосконалення  компетенцій отримує автономний (безперервний) характер.   Саме тому ми вважаємо, що наші пропозиції, в якості результату, через практичні навчальні дії орієнтовані  на зміщення акцентів у бік пріоритету цінностей. 
 

Дитячо-юнацька екологічна громадська організація «Республіка Мрія» Запорізького НВК №19

Міська екологічна громадська організація «Мама-86-Запоріжжя» 

23.01.2018

Категория: Экспертный совет | Добавил: mech (23.01.2018) | Автор: Андрій Єлькін
Просмотров: 33 | Комментарии: 1 | Теги: ековиховання, зміни, екокомпетенції, цінності, екоосвіта | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 1
avatar
0
1
Крім того, в програму Екології важливо додати питання вивчення екологічних прав, ознайомлення з положеннями Оргуської конвенції. Важливо перший урок 2018-2019 навчального року присвятити саме екологічному праву громадян. Важливо оголосити 2019 рік роком екологічного права.
Також пропонуємо в програму 10-11 класів додати тему глибинної екології (рівних прав усіх організмів, які усвідомлюють себе). Це антиантропоцентрічна філософія, яка допоможе громадянам "Мрії" звільнитися від почуття провини і стати щасливішими.
avatar

Форма входа

landmarks

Здесь можно задавать вопросы. Консультационный центр "ВМ-НФ"

Як створити сучасну шкільну газету (посібник) >>>

Персональный сайт Надежды Мандзий

Проверить текст на соответствие информационному стилю - очистить от словесного мусора >>>

Перевірити текст - знайти можливі помилки >>>

Эссе и рецензии "По ту сторону экрана - 2018"

Новые комментарии

Поиск по сайту

Радио Мечта

Друзья сайта

  • Новости ПШП

    Наш опрос

    Какие социальные медиа Вы используете в работе?
    Всього відповідей: 54